Skip to main content

EYE MO MENDIDIK DAN MEMPERKASA RAKYAT MALAYSIA UNTUK BERTEGAS MENDAPATKAN "YANG SEBENAR"

Eye Mo Bekerjasama Dengan Luqman Podolski Melancarkan Kempen “The Real Thing”.

Dalam kehidupan seharian, adakah anda pernah menginginkan sesuatu tetapi diberi sesuatu yang lain? 

Mungkin pernah. Namun adakah anda perlu menerimanya? Sudah tentu tidak, kerana hati anda mungkin berkata bahawa itu bukan apa yang anda mahukan. 

Sama seperti apabila anda meminta jenama tertentu dan diberikan jenama yang seakan sama, tetapi sebenarnya berbeza. Setiap kali anda menerima jenama yang anda tidak mahu, anda tahu anda berkompromi. Sebabnya serupa tidak bermakna sama.

Eye Mo ialah jenama terkemuka dan telah berada di pasaran selama beberapa dekad dan menjadi jenama isi rumah untuk rakyat Malaysia. 

Jenama ini sangat sinonim dengan ubat titis mata sehingga ramai pengguna menggunakan istilah “Eye Mo” untuk merujuk kepada ubat titis mata sebagai satu kategori, bukan sekadar produk. Oleh itu, selalunya apabila rakyat Malaysia meminta Eye Mo, mereka ditawarkan produk penjagaan mata yang lain.

Lagi memburukkan keadaan, ia tiada di pasaran dalam tempoh antara 2013 dan 2017, yang menyebabkan pengguna membiasakan diri untuk ditawarkan produk lain, walaupun mereka sebenarnya meminta Eye Mo. 

Dalam sesetengah keadaan, pengguna diberikan jenama lain yang mempunyai nama atau pembungkusan yang kelihatan seperti sama. Selepas kembali ke pasaran pada 2017, apabila pengguna meminta produk ini , kadangkala mereka masih ditawarkan jenama lain.

Menyedari tanggungjawab yang harus dipikulnya untuk mendidik dan memperkasakan rakyat Malaysia bagi mendapatkan apa yang mereka inginkan melalui Kempen “The Real Thing”. 

Dilancarkan hari ini, kempen ini bertujuan untuk memberitahu rakyat Malaysia bahawa Eye Mo kini kembali dalam pasaran dan meletakkan jenama itu sebagai produk yang sebenar.

Weitarsa Hendarto, Naib Presiden Kanan Pemasaran & Operasi Antarabangsa Combiphar

Weitarsa Hendarto, Naib Presiden Kanan Pemasaran & Operasi Antarabangsa Combiphar berkata, “Sesi pelancaran Kempen “The Real Thing” bertujuan untuk meningkatkan kesedaran bahawa jenama ini sudah kembali di pasaran. 

Kempen ini juga bertujuan mendidik dan memperkasakan rakyat Malaysia untuk bertegas meminta Eye Mo apabila mereka mahukannya, dan bukan jenama lain.”

Beliau juga menambah “Hanya ada satu Eye Mo, produk sebenar yang diketahui dan dipercayai oleh rakyat Malaysia sejak bertahun-tahun. Apabila mahu meringankan masalah salah satu deria kita yang paling penting, kita tidak seharusnya berkompromi untuk mendapatkan apa yang kita percaya adalah yang terbaik dan apa yang sebenarnya kita mahukan.”

Luqman Podolski

Untuk meningkatkan kempen ini dan menjadikannya lebih nyata untuk rakyat Malaysia, jenama ini telah mendapatkan Luqman Podolski, pencipta kandungan yang popular dan terkenal, untuk berhubung dengan pengguna yang lebih muda di Malaysia.

Luqman berkongsi pengalaman ‘tidak benar’ beliau dengan penonton, dengan satu contoh apabila melihat seorang wanita dari belakang, dia menyangka wanita itu sebagai kawannya, tetapi apabila Luqman berkata ‘Hai’, dan wanita itu menoleh ke belakang, dia menyedari bahawa orang yang ditegurnya adalah seseorang yang tidak dikenali.

Dia juga berkongsi bahawa hampir setiap daripada kita telah mengambil sebungkus kerepek atau kemeja-T berjenama dan kemudiannya menyedari ia hanya serupa dengan jenama yang kita mahukan, tetapi bukan apa yang kita mahukan. 

Dia menemui jawapan kepada kejadian yang boleh dikaitkan ini dengan Kempen Eye Mo The Real Thing.

Luqman telah menjadi pengguna Eye Mo sejak sekian lama. Beliau memastikan produk ini sentiasa tersedia semasa penggambaran, semasa menulis skrip dan juga semasa aktiviti biasa seperti melayari internet atau dalam perjalanan di luar rumah. 

Dia juga mengakui sentiasa menyimpan Eye Mo Regular dan Eye Mo Moist di dalam poketnya sepanjang masa.

Semasa di majlis pelancaran, Luqman Podolski berkata, “Saya sangat teruja dan berbesar hati untuk menjadi sebahagian daripada kempen The Real Thing dengan jenama yang selalu saya gunakan sejak sekian lama. 

Saya gembira menjadi sebahagian daripada keluarga Eye Mo untuk mendidik rakyat Malaysia dan memperkasakan mereka untuk mendapatkan The Real Thing. 

Saya sentiasa meminta produk yang sebenar untuk menikmati kehidupan sepenuhnya.”

“Sebagai contoh, apabila saya membeli barangan penjagaan diri, walaupun kakitangan promosi menawarkan produk yang serupa, saya tidak akan terima.

Bagi saya, serupa tidak bermakna sama. Walaupun perkara kecil seperti pergi ke gerai mamak; walaupun kawan kata terimalah sahaja dengan apa sahaja yang mereka berikan atau sediakan, saya akan sentiasa bertegas tentang apa yang saya mahukan – produk sebenar. Kehidupan saya sebenarnya tertakluk kepada pilihan yang saya buat. Saya perlu bertegas untuk mendapatkan perkara sebenar untuk menjadikan hidup saya lebih nyata,” tegasnya lagi.

Menerusi kerjasama antara Luqman Podolski dan Eye Mo, terdapat video yang secara berseloroh menggambarkan iritasi mata kita yang terganggu boleh menjejaskan keupayaan kita untuk membezakan perkara yang sebenar dan yang tidak.

Kempen The Real Thing juga mencipta perbualan di media sosial termasuk Instagram, Facebook, Tik Tok dan YouTube dengan generasi muda.

Di Malaysia, produk ini menawarkan dua varian: Eye Mo Regular, direka untuk membantu menenangkan dan melegakan iritasi mata yang ringan atau rasa pedih pada mata yang disebabkan oleh asap dan habuk; dan Eye Mo Moist, untuk melembapkan dan menyegarkan mata yang menjadi kering dan letih akibat membaca atau bekerja berjam-jam di hadapan komputer.

Weitarsa menambah “Jenama ini terkenal kerana kemujarabannya dan dipercayai bukan sahaja di Malaysia, malah di negara-negara lain seperti Singapura, Hong Kong, Filipina, Kemboja, Mexico, Brunei Darussalam dan banyak lagi. 

Bagi pihak pasukan Eye Mo, kami mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan terima kasih kepada rakyat Malaysia atas kepercayaan dan sokongan terhadap jenama ini selama beberapa dekad dan menjadikannya jenama isi rumah di Malaysia. Kami mengharapkan sokongan berterusan daripada anda.”

Walaupun dalam situasi yang mencabar ini, jenama seperti Eye Mo bekerjasama dengan rakan kongsi yang tepat untuk memberikan keyakinan kepada pengguna supaya bertegas dengan apa yang mereka inginkan. 

Kongsi mesej ini dengan keluarga dan rakan anda dan meminta mereka untuk sentiasa mendapatkan The Real Thing – Eye Mo Regular dan Eye Mo Moist, kini boleh didapati di lebih 2,000+ farmasi terkemuka di seluruh negara.

Comments

Popular posts from this blog

KOLEKSI TIN MILO EDISI TERHAD 2021 SUNTIKAN BARU MILO

MILO meraikan kekuatan serta semangat takkan gentar rakyat Malaysia sempena sambutan Hari Kemerdekaan dan Hari Malaysia ini. Menerusi kerjasama dengan jenama kreatif tempatan, Loka Made, MILO telah melancarkan Koleksi Tin MILO Edisi Terhad 1.5kg 2021 yang mengungkapkan pertalian erat antara MILO dengan Malaysia, selari dengan tradisi tahunannya untuk menyebarkan keceriaan dengan barangan koleksi yang dinanti-nantikan. Tahun ini, tradisi ini telah diberikan suntikan nafas baharu dengan ciri Realiti Berperantara (AR) buat julung-julung kalinya. Selama lebih 70 tahun, MILO tidak dapat dipisahkan lagi daripada kehidupan rakyat Malaysia. MILO dengan kebaikan malt, susu dan koko serta gabungan enam vitamin dan tiga mineral penting membekalkan tenaga untuk rakyat menghadapi hari. Baik dinikmati sebagai minumum berkhasiat untuk sarapan pagi mahupun pelengkap juadah kegemaran Malaysia, rasa coklat malt ikoniknya menjadikan MILO pilihan nombor satu rakyat dari generasi ke generasi.  “Kami bukan ...

5 TIP WUJUDKAN PERASAAN SAYANG TERHADAP DIRI SENDIRI WALAUPUN ANDA RASA TAK LAWA DAN GEMUK!

Bagaimana kita boleh menyayangi diri sendiri kalau kita tak ada perasaan sayang terhadap diri sendiri? Menyayangi diri sendiri bukanlah suatu proses yang mudah. Sebaliknya ia memerlukan proses yang cukup panjang. Ada ramai wanita yang berbadan besar atau gemuk hilang keyakinan diri, sehingga membuatkannya stres. Sehinggakan ada yang sampai membenci diri sendiri! Tak perlulah jadi seperti itu. Ini bukan zamannya lagi. Kita perlu keluar dari belenggu tersebut dan mengharungi suka duka kehidupan di dunia ini dengan fikiran yang lebih positif. LAKUKAN LIMA CARA BERIKUT INI SUPAYA KITA ADA PERASAAN SAYANG YANG LEBIH TERHADAP DIRI SENDIRI KENA BERFIKIRAN POSITIF Jika kita berfikir bahawa diri kita kurang menarik, mula dari saat ini hentikannya! Berterusan berfikiran negatif seperti itu hanya akan membuatkan kita jadi bertambah benci kepada diri sendiri. Perkara ini tentunya akan membawa kita pada tekanan atau depresi. Ingat tau, wanita yang mengalami depresi akan membuatkan kecantikannya sem...

4 CARA PALING ‘COOL’ JADI WANITA USIA 30AN YANG HEBAT!

Tahun ini dah jadi wanita usia 30an, tapi boyfriend pun tak ada! Stress betul!   Tentu ada di kalangan wanita yang mencecah usia 30an yang mengalami situasi tersebut. Sebenarnya sekalipun masih memegang title ‘single’, namun tidak bermakna sebagai wanita usia 30an , anda tidak layak bahagia sepertimana wanita lain. Lagipun menjangkau usia 30an, wanita dianggap cukup matang. Berbeza dengan ketika kita berusia belasan tahun atau 20-an dahulu. Cuma apabila menjangkau usia 30an ini, ada banyak perkara yang perlu kita lakukan supaya kehidupan kita menjadi lebih baik lagi. Selain itu, sebagai wanita usia 30an , kita juga perlu mengetahui banyak perkara. Bukan hanya untuk diri kita sendiri sahaja, sebaliknya juga untuk orang-orang yang berada di sekeliling kehidupan kita. [btn text=”LIKE & SHARE MAMANET” tcolor=#FFF bcolor=#FF00FF thovercolor=#FFF link=”https://www.facebook.com/harianwanita” target=”_blank”] BACA: WANITA MATANG LEBIH DIGILAI LELAKI ...